تبلیغات
کلید اسرار پیشرفت - آیا كسب درآمد از وبلاگ آسان است؟
 
کلید اسرار پیشرفت
پیشرفت با همت
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : gholamhossein -
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
یکشنبه 11 بهمن 1394 :: نویسنده : gholamhossein -
هر چند از گاهی در وبلاگهای فارسی بحث کسب درآمد از وبلاگ پیش می آید و البته طبیعی است که افرادی که برای محتوای وبلاگ خود زمان و انرژی صرف می کنند و حال مخاطبی برای خود دارند به این فکر کنند چگونه از وبلاگ خود کسب در آمد کنند و اما مشکل اینجاست که همانطور که بسیاری آنرا تجربه کرده اند کسب درآمد از وبلاگ آسان نیست. با توجه به اینکه این بحث این روزها دوباره مطرح شده است و با توجه به اندک تجربه ام در این زمینه، مناسب دیدم نکاتی را اشاره کنم.

تبلیغ دهندگان به وبلاگها را میتوان به طور ساده به دوگروه تقسیم کرد. گروه اول گروهی هستند به دلیل ارتباط و آشنایی با نویسنده یا به دلیل مطرح بودن وبلاگ (که معمولا تعداد انگشت شماری در هر موضوع هستند) به آن تبلیغ میدهند و شاید حتی برایشان مهم نباشد که این تبلیغ بازدهی مناسب با  توجه به هزینه پرداخت شده را دارد یا خیر و اما گروه دوم گروهی هستند که بازخورد تبلیغ در وبلاگها یا یک وبلاگ خاص برایشان مهم بوده و آنرا با هزینه صورت گرفته ارزیابی می کنند.

بقیه در ادامه مطلب

 گروه اول موضوع بحث من نیست چرا که یا عمومیت نداشته یا مربوط به تعداد اندکی از وبلاگهاست و بسیاری از اوقات نیز بصورت مداوم و همیشگی نیست. اما گروه دوم گروه هدف هستند گروهی که اگر جواب بگیرند حاضرند هزینه کنند و حتی وقتی از سفارش تبلیغ منصرف می شوند با توجه به نتیجه بخش بودن انتشار آگهی در آن وبلاگ خاص تبلیغ دهنده دیگری جایگزین می شود. یک نمونه بارز و  مشخص از گروه دوم فروشگاههای اینترنتی هستند که میتوان در بسیاری از وبلاگها تبلیغ آنها را دید و حتی سهم بزرگی از سیستمهای کسب درآمد کلیکی نیز مرتبط با فروشگاههای اینترنتی هست. معادله ساده ای در مورد این گروه صادق است آنها برای فروش نیاز به تبلیغ دارند و اگر از تبلیغی جواب بگیرند بدین معناست که محصولی فروخته و درآمد کسب میکنند و این خود انگیزه اصلی ادامه همکاری و سفارش تبلیغ است.
حال اجازه دهید به سوی اصلی این معادله و مورد بحث این مطلب برگردیم یعنی وبلاگها و وبلاگ نویسان. آنها میتوانند تبلیغ دهنده ای از گروه دوم را قانع کننده که تبلیغ در وبلاگ آنها را تجربه کند یا اینکه از سیستم های نمایش تبلیغ و کسب درآمد کلیکی یا... استفاده کنند اما از همین جا روندی شروع می شود که آسان نبوده و در واقع باعث شکست بسیاری از وبلاگها در کسب درآمد راضی کننده شده است.
اجازه دهید بحث را با طرح این سوال ادامه دهم که یک تبلیغ با بازخود مناسب چیست؟ یکی از معیارهای مهم و مطرح نرخ کلیک روی یک آگهی است  این بدین معناست که با توجه به تعداد مشخصی از نمایش یک آگهی (مثلا صد بار) چند بار روی آگهی کلیک می خورد که نتیجه کلیک  افزایش بازدیدکننده سایت تبلیغ دهنده و یا مواردی چون افزایش سفارش فروش یک فروشگاه اینترنتی است و معیار دوم و مهمتر هزینه بابت هر بار نمایش آگهی یا کلیک روی آگهی است.

 حال نرخ کلیک مناسب چیست؟ این با توجه به اندازه تصویر آگهی و تصاویر یا موضوع تبلیغ متفاوت است و طبیعتا تبلیغ یک سایت تفریحی مخاطب بیشتری از فراخوان یک سمینار تخصصی دارد و یا تبلیغی با تصویر بزرگ مطمئناً بیشتر از یک تصویر کوچک در بین تصاویر چند آگهی دیگر کلیک خواهد شد بطور میانگین نرخ کلیک قابل قبول حدود نیم درصد تا یک درصد است. اما هزینه مناسب برای هر بار کلیک چقدر است؟ خب این نیز وابستگی شدیدی به موضوع تبلیغ و سایت و موضوع فعالیت سفارش دهنده دارد برای مثال مدیر یک سایت تفریحی با توجه به اینکه آگهی سایتش در دیگر سایتها  کلیک بیشتری می خورد تمایل به پرداخت هزینه کمتری دارد در حالی که یک سایت تخصصی میتواند یا بهتر بگویم باید هزینه بیشتری برای جذب مخاطب پرداخت کند. شاید بتوان به فروشگاه های اینترنتی به عنوان معیار مناسب در دنیای این روزهای اینترنت ایران (با توجه به فعالیت گسترده این سایتها) اشاره داشت معمولا برای اکثر این  فروشگاهها رقمی به بین 30 تا 40 تومان بابت هر بار کلیک روی آگهی‌شان  رقم مناسبی است.(توجه دارید که از بین افرادی که روی آگهی کلیک می کنند تعداد پایین تری اقدام به سفارش یا خرید خواهند کرد).

حال برگردیم به وبلاگ نویسی که مایل است از طریق وبلاگ خود کسب درآمد کند و اتفاقا توانسته فرد یا افرادی را برای سفارش تبلیغ جذب کند. یک وبلاگ خوب و پربیننده فارسی  در حدود ده هزار بازدیدکننده روزانه دارد و البته طبیعتا بسیاری از این بازدیدکنندگان بصورت روزانه یا هفتگی به این وبلاگ سر می زنند و در واقع تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد ماهیانه چنین وبلاگی مثلا سیصدهزار نفر نیست و شاید سی تا چهل هزار نفر باشد. فرض میکنیم این وبلاگ بصورت خوشبینانه یک تبلیغ با نرخ کلیک یک درصد دارد و البته همانطور که اشاره شد اگر تعداد آگهی هایی که همزمان نمایش داده می شوند را بیشتر کند نرخ کلیک روی هر آگهی نیز پایین تر خواهد آمد. همچنین اگر تنها یک آگهی (با موضوع یکسان) در طول ماه داشته باشد با توجه به تکراری بودن بازدیدکنندگان نرخ کلیک در روزهای بعد به تدریج پایین تر خواهد آمد اما برای سادگی کار ما همان یک در صد را مدنظر قرار میدهیم در چنین شرایطی این وبلاگ در حدود صد هزار تومان در ماه درآمد کسب خواهد کرد. شاید بگویید رقم بدی نیست اما باید به شما یادآور شوم که براستی چند وبلاگ فارسی با بازدید روزانه ده هزار کاربر داریم؟و آیا برای وبلاگ نویسی که آنقدر وقت و انرژی صرف موفقیت این وبلاگ کرده این رقم کفایت میکند؟ حتی دو برابر این رقم راضی کننده خواهد بود؟

اینجاست که بنده معتقدم از دیدگاه واقع بینانه ، عملگرا و به عنوان شیوه ای دائمی کسب درآمد از وبلاگها آسان نیست چرا که وقتی صحبت از یک وبلاگ از نوع موفق و پربازدید می شود عملاً رقم کسب درآمد از تبلیغ دهندگان گروه دومی که در بالا به آنها اشاره شد آنقدرها چنگی به دل نمی زند. جذب تبلیغ و کسب درآمد از تبلیغ دهندگان گروه اول (مانند شرکتهای بزرگ و...) بخصوص برای یک وبلاگ نویس پرهزینه و گاهی غیرممکن است و تجربه نشان داده معمولا حضور  این تبلیغ دهندگان دائمی نیست.
راهکارهایی که تاکنون وجود داشته مانند سیستمهای کسب درآمد کلیکی در شکل موفق آن شاید برای مثلا یک سایت دانلود موسیقی یا یک سایت تفریحی با بازدیدکننده بالا جواب دهد اما برای وبلاگ ها (باتوجه به تعداد بازدیدکننده) آنچنان موفق و سودآور نبوده و بخصوص آنکه بسیاری از این سیستمها به شیوه های مختلف صاحبان وبلاگها را فریب و حقوق آنها را  نادیده گرفته اند.

منبع:shirazi.blogfa.com





نوع مطلب : وبلاگ و جذابیت های آن، 
برچسب ها : وبلاگ، كسب درامد، تبلیغ، آسان،
لینک های مرتبط : افزایش آمار بازدید وبلاگ، بازار یابی شبكه ای چیست،

سه شنبه 17 مرداد 1396 02:52 ق.ظ
Keep on working, great job!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر